آموزش کار با توایکس

راهنمای سرمایه گذاری برای تازه واردها

سرمایه‌گذاری در دنیای امروز تبدیل به یک جز جدایی ناپذیر از زندگی شده است؛ اما انتخاب بازاری که سود قابل توجهی بسازد و ما نسبت به آن آگاهی مناسبی داشته باشیم هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود. چیزی که کمک کننده خواهد بود شناخت استانداردها و روش درست بازی در بازار انتخابی است.

بازاری که در مورد آن صحبت کنیم ارزهای دیجیتال است که نوسان‌ها و صعودهای ناگهانی آن، خیلی بیشتر از دیگر بازارها نظر ما را جلب کرده و با خودمان فکر می‌کنیم که الان که سرمایه گذاری نکردم سود بزرگی را از دست دادم. اینکه این فکر درست است یا غلط را زمانی می‌شود گفت که سادگی ظاهری هر بازار مالی‌ای را کنار بگذاریم و در مورد جزئیات آن دقیق شویم. اولین واقعیت این است که بعد از … هیچ‌کس نتوانسته با قطعیت، هیچ یک از بازارهای مالی بخصوص ارز دیجیتال را پیش‌بینی کند و البته طبیعی است که هر بازاری با ریسک‌های خود مواجه است و باید به آن‌ها آگاه باشیم که این ارتباطی به تازه کار بودن یا نبودمان ندارد. راهنمای سرمایه‌گذاری برای تازه واردها به شما کمک می‌کند تا نه تنها در بازار ارزهای دیجیتال بلکه در هریک از بازارهای مالی که وارد شدید، با استانداردها و درایت خودتان، بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

در این محتوا سعی شده چکیده‌ای از ۲۵محتوای اصلی برای شما گردآوری شود و در هربخش که نیاز به مطالعات عمیق‌تر داشتید محتواها در لینک‌های زیرمجموعه در دسترس شما خواهد بود.

انواع بازارهای مالی و سرمایه گذاری

 مسکن – فارکس – بورس – بانک – نفت و پتروشیمی و فلزات – ارز دیجیتال – طلا – خودرو و…

اگر فردی با ریسک‌پذیری پایین هستید بهتر است پول خود را صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنید و یا تبدیل به سکه و دلار کنید، باید توجه داشت که بسیاری از بازارها بر روی یکدیگر تاثیر عکس دارند، بنابراین بهتر است سرمایه خود را در بازارهای مختلف مالی تقسیم کنید تا ثروت خود را متناسب با اتفاقات جهانی مدیریت کنید. اما چه چیزی باعث شده که بازار ارزهای دیجیتال سهم … درصدی از مشارکت سرمایه گذاران را به خود اختصاص دهد؟ ویژگی‌های این بازار شامل … و …. است و سرعت نقد شوندگی و تحرکات جدی این بازار و البته برای بسیاری از افراد ناشناس بودن معاملات‌شان و بحث‌های مالیاتی بسیار چشم‌گیر است.

گرافی از تمامی رمز ارزها به همراه اسم و ویژگی‌هایی که دارند

در تصویر زیر مهم‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر معروفیت و میزان استقبال سرمایه گذاران آمده است که به صورت خلاصه به برخی از آن‌های می‌پردازیم.

انواع ارزهای دیجیتال“جزئیات و مقایسه تمامی ارزهای دیجیتال به همراه لحظه‌ای جهانی

تفاوت بین کوین، توکن، فیات و NFT

  1. کوین پول است اما توکن سهم یک محصول یا کمپانی می‌تواند باشد. هر دو دارای ارزش داینامیک اما مستقل هستند با این تفاوت که توکن، پول شما به یک چیز دست‌یافتنی تبدیل می‌کند اما کوین ابزار جایگزین تهاتر است (مانند فلسفه‌ای که پول کاغذی دنبال می‌کند)
  2. فیات همان پول کاغذی دلار، تومان، یورو، پوند که توسط دولت‌ها چاپ می‌شود با این تفاوت که پشتوانه آن طلا یا هر چیز دیگری نیست بلکه به میزان عرضه و تقاضای بازار بستگی دارد. نوع دیگر فیات، استیبل کوین‌ها هستند که باهدف حفظ ارزش دارایی‌های فعالان بازار ایجاد شده است. به طور مثال بیت کوین قیمتی ثایتی ندارد و شما بایستی بتوانید سرمایه خود را حفظ کنید، بنابراین تتر به عنوان یک استیبل کوین جایگزین دلار می‌شود تا شما در هر لحظه بتوانید رمزارز خود را به تتر تبدیل کنید که ارزش ثابتی معادل یک دلار دارد.
  3. NFT یک نوع توکن (اصطلاحا غیرمثلثی) است که به دلیل ثبت‌ آن در شبکه‌ی بلاکچین قابلیت جایگزینی یا برابری ندارد، به همین دلیل جایگزین بسیار خوبی برای آثار هنری و دارایی‌های کلکسیونی است.

از کجا باید شروع کرد؟ چه مقدار پول؟ مدت زمان ارزیابی و نحوه ارزیابی

از ۱۰۰دلاری به یک میلیون دلار (چگونه؟)

پلن معاملاتی (روش افراد بزرگ که به دنبال آینده‌ای مطمئن هستند و حاضر نیستند برای یک شب ثروت‌مند بودن کل دارایی و حاصل زحمات خود را به خطر بیاندازن)

مهم‌ترین اصول در پلن معاملاتی: ۱- میزان ریسکی که حاضرید روی سرمایه خود انجام دهید را مشخص کنید (به طور مثال من ۱۰۰۰دلار پول دارم، حاضرم ۲۰٪ آن معادل ۲۰۰دلار از این پول را ریسک کنم؛ معنی این جمله یعنی اگر من معادل ۱۰۰۰دلار بیت‌کوین خریدم و ارزش بیت‌کوین من از ۱۰۰۰دلار به ۸۰۰دلار رسید من از معامله خارج می‌شوم، نه اینکه به امید برگشت نمودار بشینم. اگر تحمل ریسک ندارم پس بهتره با بخت و اقبال خودم معامله نکنم) ۲- وضعیت ارز انتخابی خود را قبل از ورود به خوبی بررسی می‌کنم (هرچه در این مرحله بررسی دقیق‌تری انجام بدهم، نقطه هدفی که برای سود در معامله مشخص می‌کنم با ریسک پایین‌تری همراه خواهد بود) ۳- مقدار پولی که برای هر معامله در نظر دارم را مشخص می‌کنم ۴- سود هدف برای هر معامله را مشخص می‌کنم (نقطه مقابل پذیرش ضرر در معاملات، پذیرش سود قابل انتظار است. بدین معنا که اگر انتظار داشتم بیت کوین ۱۰۰۰دلاری من ۳۰٪ سود کند و در زمان کوتاهی این سود محقق شده، خودم را موظف به خروج از معامله بدانم نه اینکه برای سود بزرگ‌تری طمع کنم، چون در این صورت امکان دارد که همین ۳۰٪ را نیز از دست بدهم)

جمع‌بندی

۱- ریسک پول را مشخص کنید

۲- تحلیل کنید

۳- حد ضرر و نقطه هدف سود معامله را مشخص کنید

۴- ارزیابی خروجی معامله

۵- برنامه‌ریزی معامله جدید و طی کردن مراحل قبلی

برای دادن رای کلید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا