آموزشکار با صرافی ها

صرافی های برتر OTC ایرانی

نهنگ بیت‌کوینی با فروش ۱۰۰۰ واحد بیت‎‌کوین به صرافی بایننس باعث شد قیمت بیت‌کوین دامپ شدیدی را تجربه کند!!! در نتیجه در بازار ترس ایجاد می‌شود و با بالا رفتن فشار فروش و نوسان های شدید بیت‌کوین امکان از دست رفتن بیت‌کوین برای همیشه پیش می‌آید. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی ایده بازار فروشگاهی یا OTC مطرح شد. عمق مارکت بی‌نهایت با قیمت منصفانه و در ثانیه!!!

OTC یا Over The Counter نوعی از صرافی هست که ماهیت به‌وجود آمدنش جلوگیری از جابه‌جایی قیمت های زیاد در بازار های همتا به همتاست که به نوعی بازار فرابورس نیز نامیده می‌شود. این ایده در اصل از بورس وارد فضای کریپتوکارنسی شده است. در ادامه ویژگی های این نوع صرافی را معرفی و سپس بهترین صرافی های OTC ایرانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید. تفاوت صرافی OTC و P2P چیست؟

فهرست مطالب

بازار OTC چیست؟

این نوع بازار خارج از ساختار معاملات معمول است و بدون واسطه است، به‌طوری که یک شخص مستقیما با یک شرکت دیگر معامله می‌کند.

صرافی OTC چیست؟

در صرافی های OTC شما بدون واسط به‌طور مستقیم با خود صرافی معامله می‌کنید و صرافی به جای واسط یک طرف معامله محسوب می‌شود. صرافی OTC برای حل دو مشکل به‌وجود آمده است:

۱-برای معامله دارایی های دیجیتالی که بازار معاملاتی کمی دارند.

۲-برای نهنگ ها و تریدر های حرفه‌ای که نیاز به نقدینگی با حجم بالا در لحظه دارند.

انجام معامله در این بازار ها با ریسک هایی همراه است اما با توجه به سرعت بالا و آزادی عمل، مورد علاقه بسیاری از افراد مانند تریدر های حرفه‌ای، غول های سرمایه‌گذاری و … است.

یکی دیگر از مشتریان پر و پا قرص برای این مدل از صرافی ها، ماینر ها هستند؛ ماینر ها بعد از ماین کردن معمولا به‌طور لحظه‌ای آن را معامله نمی‌کنند و میل این افراد به فروختن در مواقعی است که بازار سبز است، به همین دلیل انباشتگی برای ایشان اتفاق می‌افتد و برای فروش دارایی های خود و داشتن نقدینگی در لحظه، بیشتر از مدل صرافی OTC استفاده می‌کنند.

صرافی OTC برای کاربران تازه‌کار و غیرحرفه‌ای مناسب است؟

باید گفت این مدل صرافی ها به دلیل سادگی در استفاده، سرعت بالا در نقدشوندگی و همینطور تعداد رمزارز زیاد، برای کاربران تازه کار گزینه مناسبی است.

قابلیت دیگری که صرافی های OTC دارند، قابلیت تبدیل ارز به ارز در لحظه است که این مورد هزینه ها را کاهش داده و همینطور سرعت معاملات برای کاربر را بالا می‌برد.

صرافی های OTC برتر ایرانی

در ایران شاید هدف از راه اندازی صرافی های OTC بیشتر دلیل دوم باشد، یعنی استفاده افراد تازه‌کار و ورود این افراد به کریپتوکارنسی؛ چرا که به راحتی و با سرعت بالا معامله خود را انجام می‌دهند. در ادامه صرافی های برتر او تی سی را معرفی خواهیم کرد:

صرافی بیت برگ

صرافی توایکس

صرافی تترلند

صرافی آبان تتر

صرافی بیتستان

صرافی رابکس

صرافی پول نو

صرافی کوین کده

صرافی فرهاد اکسچنج

سخن پایانی

 تعداد صرافی هایی که در ایران فقط به صورت OTC کار می‌کنند اندک است؛ چرا که کمتر کسی توانایی تامین نقدینگی و قیمت مناسب برای رقابت با بازار های معاملاتی P2P را داراست. در آخر باید گفت این مدل صرافی برای افراد تازه‌کار که امکان مدیریت کردن پیچیدگی های صرافی P2P را ندارند گزینه مناسبی است. شما می‌توانید با مراجعه به صرافی توایکس، با امکانات یک صرافی OTC به‌طور کامل آشنا شوید.

 لازم به ذکر است نویسنده برای معرفی صرافی های نامبرده هیچ مسئولیتی را دارا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دادن رای کلید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا