آموزشکار با کیف پول ها

دانلود و آموزش کیف‌پول نرم‌افزاری تراست‌ولت (Trust Wallet)

برای شروع فعالیت در بازار های مالی، همیشه نگه‌داری ایمن سرمایه اولین شرط بوده است. بانک و گاوصندوق همیشه راه حلی برای ایمن نگه داشتن دارایی هستند، اما شما می‌توانید دارایی دیجیتال خود را در بانک یا گاوصندوق بگذارید؟

برای نگه‌داری ایمن دارایی دیجیتال می‌توان از کیف‌پول های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کرد؛ یکی از بهترین این کیف‌پول ها تراست ولت نام دارد، کیف‌پولی گرم که به دلیل امنیت و کاربری راحت، توانسته جای خود را در دل کاربران باز کند.

 

در مقاله پیش رو این کیف‌پول را مورد بررسی قرار می‌دهیم و چگونگی استفاده ،دانلود و نصب آن را به تفضیل توضیح خواهیم داد:

فهرست مطالب

تراست ولت چیست ؟

هر کیف‌پولی بایستی استاندارد های لازم را برای استفاده داشته باشد. تراست‌ولت اما فراتر از انتظار ظاهر شده و توانسته با فاصله‌ای چشمگیر از رقبای خود، به انتخاب اول بسیاری از فعالان بازار تبدیل شود. چند تا از ویژگی های مهم این کیف‌پول به شرح زیر است:

سهولت در کاربری این کیف‌پول نرم‌افزاری برای کاربران بعد از چند بار استفاده کردن

پشتیبانی از انواع رمز ارز ها (به خصوصی توکن های شبکه های پر کاربرد مانند اتریوم)

امنیت بالا

امکان مدیریت کردن چندین آدرس مختلف برای کیف پول

-قابلیت تبدیل رمزارز ها

-دسترسی به اپ های غیرمتمرکز (DApp)

از مهمترین ویژگی های این کیف‌پول، قابلیت تبدیل رمزارز ها به یکدیگر است. بازار کریپتوکارنسی بازاری ۲۴ ساعته است و با این قابلیت شما می‌توانید بدون نیاز به انتقال به صرافی ها، دارایی خود را داخل کیف‌پول خرید و فروش کنید.

 

این کیف‌پول در سال ۲۰۱۷ رونمایی و یکسال بعد توسط بایننس خریداری شد. بسیار از تراست‌والت به‌عنوان کیف‌پول رسمی بایننس یاد می‌کنند.

دانلود تراست‌ولت

با توجه به افزایش روزشمار کلاهبرداری های اینترنتی بهترین مکان برای دانلود این کیف‌پول سایت رسمی Trustwallet.com
است. این نرم‌افزار رایگان است؛ یعنی برای دانلود و استفاده، نیازی به پرداخت هزینه ندارید؛ البته هزینه های شبکه برای انتقال یا خرید DAppها ربطی 
به کیف‌پول ندارد.

 تراست‌ولت تا قبل از ۲۰۲۲ فقط برای گوشی همراه در دسترس بود اما در نوامبر این سال نسخه‌ی کامپیوتر خود را رونمایی کرد. شما می‌توانید نسخه کامپیوتر این کیفپول را نیز در سایت رسمی Trustwallet.com پیدا کنید.

ارز های پشتیبانی شده در تراست ولت

 تراست‌ولت در حال حاضر از ۶۵ شبکه بلاکچینی پشتیبانی می‌کند که همین شما را قادر به نگه‌داری بیش از ۴٫۵ میلیون دارایی دیجیتال های مختلف اعم از توکن، کوین، ان‌اف‌تی (NFT) و… بر روی تراست ولت می‌کند. معروفترین شبکه بلاکچین این کیف‌پول ERC20, Bep20,  هستند.

شما می‌توانید برای اطلاعات دقیقتر از رمزارز های پشتیبانی شده در این کیف‌پول به صفحه مشاهده قیمت لحظه‌ای داخل صرافی توایکس مراجعه کنید.

ارز های پشتیبانی شده در تراست‌ولت

تراست‌ولت در حال حاضر از ۶۵ شبکه بلاکچین پشتیبانی می‌کند که همین شما را قادر به نگه‌داری بیش از ۴٫۵ میلیون دارایی دیجیتال های مختلف اعم از توکن، کوین، ان‌اف‌تی (NFT) و… بر روی تراست ولت می‌کند. معروف‌ترین شبکه بلاکچین های این کیف‌پول ERC20, Bep20,  هستند.

شما می‌توانید برای اطلاعات دقیق‌تر از رمزارز های پشتیبانی شده در این کیف‌پول به صفحه مشاهده قیمت لحظه‌ای مراجعه کنید.

امنیت تراست‌ولت

در میان ویژگی های ذکر شده ، امنیت همیشه حرف اول را می‌زند و تراست‌ولت با قدرت این استاندارد را پاس کرده که در ادامه دلیل این را ثابت می‌کنیم:

استفاده بدون احراز هویت : برای استفاده از تراست‌ولت هیچ نیازی به احراز هویت های سختگیرانه نیست و شما می‌توانید به صورت گمنام در بازار کریپتوکارنسی فعالیت کنید!!! و این یعنی اطلاعات شخصی شما در دست هیچ فرد یا شرکتی نیست.

رمزنگاری آفلاین : تراست‌ولت برخلاف دیگر کیف‌پول های نرم‌افزاری رمز ورود شما را به جای نگه‌داری به‌صورت آنلاین،در حافظه گوشی هوشمند نگه‌داری می‌کند. همین موضوع امنیت این کیف‌پول را نسبت به رقبای خود به‌طور چشمگیری افزایش داده است.
این کیف‌پول ها را کیف‌پول غیرحضانتی می‌گویند چرا که بیشتر مسئولیت امنیت دارایی با کاربر است.

متن باز : آیا شما از دانش فنی کافی برای بررسی تراست‌ولت بهره‌مند هستید؟ تراست‌ولت به قدری به امنیت خود اطمینان دارد که به صورت متن باز است و هرکسی می‌تواند کد های زیرساخت این کیف‌پول را مورد بررسی قرار دهد!!! با این حال تا به الان هیچ خبری در مورد هک یا خرابکاری در این مورد یافت نشده است.

ارائه کیف‌پول پشتیبان : هنگام نصب و راه اندازی تراست‌ولت، شما می‌توانید با فعال کردن گزینه کیف‌پول پشتیبان، ریسک از دست رفتن دارایی های خود را پایین بیاورید. شما بعد از گم شدن دیوایس خود، می‌توانید کیف‌پول خود را با این عبارات  در دستگاهی جدید برگردانید.

 

آموزش کامل کیف‌پول تراست‌ولت

قدم اول : پس از دانلود تراست‌ولت، وارد برنامه شوید و برای ساخت یک کیف‌پول جدید گزینه‌ی “Create a new Wallet” را لمس کنید. در صورتی که از قبل این کیف‌پول را داشته‌اید می‌توانید گزینه‌ی ” I already have a Wallet” را لمس کنید و با وارد کردن کلمات امنیتی وارد کیف‌پول شوید.

قدم دوم : در این مرحله می‌توانید قوانین و مقررات مربوط به این کیف‌پول را در بخش “Privacy & Policy” بخوانید و با قبول شرایط، گزینه‌ی “Continue” را لمس کنید.

قدم سوم : رمز مخصوص تراست‌ولت خود را وارد کنید و در مرحله بعد آن را با تکرار کردن تایید کنید.

قدم چهارم : در این مرحله تراست‌ولت کاربر را از شرایط یک کیف‌پول غیرحضانتی آگاه می‌کند؛
۱٫ اگر من کلمه های امنیتی خود را گم کردم، برای همیشه دارایی خود را از دست خواهم داد.
۲٫ اگر من کلمه های امنیتی کیف‌‎پول خودم را در اختیار فرد غریبه‌ای بگذارم، امکان دزدیده شدن دارایی من هست.
۳٫ پشتیبانی تراست‌ولت هیچ هنگام از شما درخواست کلمه های امنیتی را نمی‌کند.

بعد از پذیرفتن این سه شرط و لمس گزینه‌ی “Continue” وارد مرحله بعد می‌شوید.

قدم پنجم : تراست‌ولت کلمه های امنیتی (seed phrase) های مربوط به کیف‌پول شخصی شما را به شما نشان می‌دهد. این کلمات را یادداشت کنید و در جای امنی نگه‌داری کنید.

قدم ششم : در این مرحله تراست ولت از شما در خواست وارد کردن کلمات امنیتی را به ترتیب ارائه شده در مرحله قبل را دارد.

کلمه های امنیتی خود را یادداشت کرده و در مکانی امن نگه‌داری کنید، اسکرین‌شات از روی این کلمات روش امنی برای حفظ کردنشان نیست.

قدم هفتم : ولت اختصاصی شما ساخته شد.

قدم هشتم: در وهله اول اگر دارایی دیجیتالی دارید که به تراست‌ولت انتقال داده‌‌اید و آن را نمایش نمی‌دهد، بایستی با فعال کردن دکمه رمزارز مورد نظر قابلیت نمایش آن را فعال کنید. با لمس دکمه بالا سمت راست صفحه، شما وارد صفحه مورد نظر می‌شوید.

قدم نهم: با لمس دکمه کنار رمزارز مورد نظر، نمایش این دارایی برای شما فعال می‌شود.

نحوه ارسال دارایی های دیجیتال

قدم اول : با لمس گزینه “Send” شما می‌توانید با انتخاب دارایی مورد نظر، آن را ارسال کنید.

قدم دوم : ابتدا آدرس مورد نظر خود را وارد کنید، سپس  مقدار مورد نظری که برای ارسال در نظر دارید را وارد کرده و با لمس گزینه “Next” راهی مرحله بعد شوید.
توجه داشته باشید شبکه انتخابی برای ارسال با آدرس مورد نظر برای ارسال تطابق داشته باشد. همینطور شما برای پرداخت هزینه های شبکه نیاز به مقداری از توکن بومی شبکه مورد نظر را دارید. به عنوان مثال برای ارسال تتر در شبکه Bep20 شما بایستی مقداری بایننس‌کوین در ولت خود داشته باشید.

قدم سوم : در مرحله آخر از صحت اطلاعات مطمئن شوید و در ادامه با تایید این تراکنش، دارایی شما به آدرس مقصد ارسال خواهد شد.

نحوه دریافت دارایی های دیجیتال

قدم اول : با لمس گزینه “Recieve” شما می‌توانید با انتخاب دارایی مورد نظر ، آدرس برای دریافت دارایی را ببینید.

قدم دوم : در این مرحله شما می‌توانید آدرس را کپی کنید و یا به‌طور مستقیم آن را با فرد ارسال‌کننده به اشتراک بگذارید.
توجه داشته باشید شبکه انتخابی برای دریافت تتر در این مثال شبکه  Bep20 می‌باشد و فرد ارسال کننده باید برای ارسال دارایی از همین شبکه استفاده کند.

 

قدم سوم : همینطور ارسال‌کننده می‌تواند با اسکن کردن بارکد مورد نظر آدرس، روند ارسال دارایی را تسریع ببخشد.

سخن پایانی

می‌توان به جرات از تراست‌ولت به‌عنوان بهترین کیف‌پول نرم‌افزاری یاد کرد. این کیف‌پول علاوه بر پشتیبانی بیش از ۴٫۵ میلیون دارایی مختلف دیجیتال و شبکه های متعدد از پشتیبانی بایننس که بزرگترین صرافی حال حاضر کریپتوکارنسی است، بهره‌مند است که باعث قوت قلب کاربران این کیف‌پول شده است.

در آخر باید گفت ضعف کیف‌پول های نرم‌افزاری در مقایسه با کیف‌پول های سخت‌افزاری فقط مربوط به تراست‌ولت نیست و همه‌ی این مدل کیف‌پول ها مشکلاتی مربوط به آنلاین بودن دارند که کاربر می‌تواند با تخصیص یک گوشی هوشمند مربوط به کیف‌پول های خود، از این مدل ناامنی ها در امان باشد.

همچنین شما می‌توانید دارایی های خود را داخل کیف‌پول اختصاصی خود در صرافی توایکس نگه‌داری کنید.

برای دادن رای کلید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا